طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی چه اصول اولیه‌ای دارد؟

طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی چه اصول اولیه‌ای دارد؟

احتمالاً نام کاتالوگ و بروشور دارویی را شنیده‌اید؛ کاتالوگ نوعی راهنمای معرفی بسیار کوتاه و خلاصه است که از سمت تولیدکننده یا ارائه‌دهنده یک کالا یا خدمات در اختیار مشتری قرار می‌گیرد اما بروشور یک کتابچه است که در آن جزئیات کالا و خدمات موردنظر بطورکامل ذکر شده و نسبت به کاتالوگ تعداد صفحات بیش‌تری دارد.

امروزه کارخانه‌های داروسازی برای معرفی محصولات خود کتابچه‌های مختلف تحت عنوان بروشور دارویی به داروخانه‌ها ارسال می‌کنند و در آن اطلاعاتی نظیر؛ نحوه استفاده، ممنوعیت‌های استفاده، عوارض جانبی و بسیاری دیگر از نکات ضروری یک دارو ذکر شده است. در ادامه به بررسی اصول اولیه و اصلی طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هرعنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید)

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ که احتمالاً آن را با نام کالانما بشناسید، یک دفتر راهنما برای کالاها و مشاغل و فعالیت‌های مختلف است. در کاتالوگ تمام جزئیات و مشخصات و ظرایف یک کالا و خدمات بطور کامل ذکر شده است. امروزه کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم و بسیار کارآمد در تبلیغات و بازاریابی یک محصول یا خدمات است.

چاپ و بسته بندی کیان مهر

نمونه کار چاپ و بسته بندی دارویی

 دقت داشته باشید که از ظهور کاتالوگ زمان بسیار زیادی نمی‌گذرد. این روش تبلیغاتی جذاب و بسیار سودآور در اواسط قرن بیستم طراحی و ایجاد شد.

امروزه در کاتالوگ یک محصول اطلاعات مهمی نظیر؛ نام کالا، مدل، شماره، مشخصات فنی، توضیحات ضروری‌، شکل یا تصویر و ... بطور دقیق درج می‌شود. درنتیجه خریدار و مشتری با استفاده از کاتالوگ یک محصول می‌تواند یک خرید آگاهانه و منطقی انجام دهد.

دقت داشته باشید که هدف از طراحی و تولید کاتالوگ افزایش تمایل و انگیزه مخاطبان جهت آشنایی بیش‌تر با یک محصول از طریق خواندن و دیدن متن‌ها و تصاویر در وقت و زمان بسیار کم است.

خوب است که با اولین تعریف کاتالوگ نیز آشنا شوید، مطابق با این تعریف کاتالوگ نوعی توضیح محصول است که تعداد صفحات آن بیش از دو برگ است و از متون نوشتاری و تصویری بهره می‌گیرد تا مخاطب را با محصول یا خدمات موردنظر آشنا کند.

انواع کاتالوگ

امروزه کاتالوگ انواع بسیار و مختلفی دارد، اما مهم‌ترین نوع کاتالوگ که بدون شک آن را می‌شناسید کاتالوگ‌های معرفی محصولات یا خدمات مختلف است. هدف از طراحی این نوع کاتالوگ‌ها معرفی سازمان موردنظر است. 

دقت داشته باشید که این نوع کاتالوگ از بخش‌های مختلفی نظیر؛ سخنان مدیرعامل، استراتژی سازمان، چارت و اهداف سازمان و... اشاره کرد.

روش‌های طراحی کاتالوگ

امروزه بطورمعمول کاتالوگ‌ها به دو روش طراحی و تولید می‌شوند که عبارت است از؛

  •   طراحی کاتالوگ تک محصولی
  • طراحی کاتالوگ چند محصولی

طراحی کاتالوگ تک محصولی 

در این نوع طراحی کاتالوگ  تنها یک محصول یا خدمات از میان چندین محصول و خدمات عرضه شده معرفی می‌شود.

طراحی کاتالوگ چند محصولی

در کاتالوگ چندمحصولی چندین کالا یا خدمات جدید در یک کاتالوگ معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است که هریک از کالاها عملکرد مختلف و منحصربه‌فردی دارد و با دیگری کاملاً متفاوت است.

ویژگی‌های یک طراحی کاتالوگ خوب

یک طراحی کاتالوگ با داشتن ویژگی‌هایی تبدیل به یک طراحی کاتالوگ خوب و منحصربه‌فرد می‌شود. در ادامه به بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

•    مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌ یک طراحی کاتالوگ خوب این است که در صفحات ابتدایی آن باید خلاصه‌ای از معرفی ‌نام و عملکرد کارخانه تولیدی ذکر شود و فعالیت‌ها و اهداف بطور کاملاً واضح و روشن در صفحات ابتدایی ذکر شوند.

•    ضروری است که امتیازات و رتبه‌های تولید نظیر؛ استاندارد و ایزوهای موجود یک محصول یا خدمات در کاتالوگ ذکر شوند.

•    جدیدترین و بهترین محصولات شرکت موردنظر باید به فراوانی و بطور کامل در کاتالوگ توضیح داده شوند.

•    یک کاتالوگ خوب و مناسب باید دربر دارنده‌ی اطلاعات و راهنمایی محصول یا خدمات موردنظر باشد و اطلاعاتی نظیر؛ مشخصات فنی، قابلیت‌های خاص، وجه تمایز نسبت به تولیدات مشابه و... را در خود ذکر کند.

•    استفاده و بکاربردن تصاویر و متون نوشتاری کافی در کاتالوگ موجب می‌شود که مخاطب در رابطه با خرید یا استفاده از محصول یا خدمات مختلف ساده‌تر و سریع‌تر تصمیم بگیرد. به همین جهت باید در استفاده از متن و عکس در کاتالوگ خود دقت بسیاری بکار ببرید.

•    یک کاتالوگ خوب باید به مخاطب و مشتری خود احساس اعتماد و اطمینان بدهد، به همین خاطر درج آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی ضروری است.

•    همانطور که می‌دانید کاتالوگ یک دید مقایسه‌ای میان کالاهای مشابه به وجود می‌آورد به همین خاطر یک کاتالوگ خوب نسبت به دیگر رقیبان تمایز و برتری دارد. تا به این ترتیب مخاطب به خرید محصول موردنظر ترغیب شود.

طراحی کاتالوگ حرفه ای چگونه انجام می‌شود؟

طراحی کاتالوگ حرفه‌ای یک فرآیند چند مرحله‌ای است که نیازمند طراحی گرافیکی، برنامه‌نویسی و ارائه محتواست. در زیر به صورت کلی به مراحل طراحی کاتالوگ حرفه‌ای اشاره می‌کنم:
تعیین هدف: قبل از شروع به طراحی کاتالوگ، نیاز است که هدف خود از طراحی را مشخص کنید. ممکن است هدف شما معرفی محصولات یا خدمات، اطلاع ‌رسانی به مشتریان یا ارتقاء نام تجاری شما باشد.

تعیین محتوا

بر اساس هدف کاتالوگ، محتوای مورد نیاز را تعیین کنید. این محتوا می‌تواند شامل تصاویر محصولات، توضیحات، مشخصات فنی، قیمت‌ها، اطلاعات تماس و سایر اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما باشد.

طراحی گرافیکی

در این مرحله، با توجه به محتوا و هدف کاتالوگ، به طراحی صفحات و بخش‌های مختلف آن می ‌پردازید. از طراحی جذاب و حرفه‌ای برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید. معمولاً از نرم‌افزارهای گرافیکی مثل Adobe Illustrator یا InDesign برای این کار استفاده می‌شود.

استفاده از فنون بازاریابی

در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای، بهتر است از فنون بازاریابی مختلف مانند استفاده از سیاق مناسب، قدرت‌بخشی‌ها، مشتریان موفق و ارزش‌های مشتری استفاده کنید تا تأثیر بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشید.

استفاده از تصاویر با کیفیت

تصاویر با کیفیت و جذابیت بالا از جمله عوامل مهم در کاتالوگ حرفه‌ای هستند. از عکس‌های با وضوح بالا و زاویه‌های متنوع برای محصولات استفاده کنید.
در کل، طراحی کاتالوگ حرفه‌ ای نیازمند دقت، خلاقیت و آشنایی با اصول طراحی و بازاریابی است. با انجام مراحل به درستی و به کمک ابزارهای مناسب، می‌توانید کاتالوگی حرفه‌ای و جذاب برای کسب‌ و کار خود طراحی کنید.

ویژگی‌های کاتالوگ

همانطور که گفتیم کاتالوگ امروزه یکی از روش‌های تبلیغاتی بسیار مفید و کارآمد است. این شیوه تبلیغاتی ویژگی‌های بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛

•    حمل آسان و بسیار راحت 

•    وزن سبک 

•    قیمت مناسب و مقرون به صرفه

•    مطالب کاملاً خلاصه و مفید

•    قابل مطالعه در هر زمان و شرایط

•    برقراری ارتباط بصورت مستقیم و بدون واسطه

•    ترکیب تصاویر و متن و خلق یک روش تبلیغاتی جدید و بسیار سودآور و پر بازده

•    دربردارنده‌ی اطلاعات کامل و دقیق

هدف از طراحی کاتالوگ

همانطور که گفتیم کاتالوگ نوعی ابزار تبلیغاتی جهت جذب مخاطبان است. به همین جهت در هنگام طراحی آن باید مخاطبان هدف را در نظر داشت و مطابق با نیاز و خواسته آن‌ها به طراحی کاتالوگ پرداخت.

اساس طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی در مجتمع چاپ  و بسته بندی کیان مهر

هدف اصلی از طراحی کاتالوگ افزایش فروش و بازیابی یک محصول است. درنتیجه می‌توان گفت صداقت، خلاقیت و کیفیت یک کاتالوگ نقش به‌سزایی در کارآمدی آن دارد. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام طراحی یک کاتالوگ از کارشناسان و طراحان خبره در این حوزه کمک بگیرید.

بروشور چیست؟

بروشور دارویی که یکی از انواع بروشور و از دیگر ابزارهای تبلیغاتی است، با کاتالوگ تفاوت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین تفاوت بروشور و کاتالوگ در این است که بروشور کامل‌تر و دقیق‌تر است و مشتری را با نحوه استفاده از محصول یا خدمات موردنظر آشنا می‌کند. می‌توان گفت بروشور همان کاتالوگ با عکس محصول و توضیحات موردنظر است اما توضیحات جزئی و بسیار دقیق کالا یا خدمات موردنظر و نحوه استفاده از آن در بروشور ذکر شده است.

بروشورها اندازه‌های مختلف و بسیاری دارند که با توجه به سلیقه و سفارش مشتری طراحی و تولید می‌شوند. جالب است بدانید که قیمت بروشورها معمولا بسیار پایین است و تیتراژ بالایی دارند؛ چراکه بروشورها میان تعداد بسیار زیادی از افراد توزیع می‌شوند و اگر قیمت آن‌ها بالا باشد صرفه اقتصادی ندارد. همچنین امروزه کاغذ مورد استفاده جهت طراحی و تولید بروشورها، کاغذ گرم پایین است. این نوع کاغذ نسبت به دیگر کاغذها قیمت کمتری دارد و خواندن مطالب آن ساده‌تر است. 

جالب است بدانید که برشورها نسبت به کاتالوگ‌ها حجم کمتری دارند و ظاهر آن‌ها نیز ساده‌تر است.

خوب است بدانید که یکی از مزایای بروشور نسبت به کاتالوگ این است که طراح هیچ نگرانی بابت تعداد صفحات ندارد و به راحتی می‌تواند انواع متون و مطالب را به همراه تصاویر مربوطه کنار هم آورد و شلوغی صفحات تأثیر منفی بر نتیجه کار نگذارد.
 

چرا طراحی بسته‌بندی دارو مهم است؟

خوب است بدانید که طراحی نامناسب دارو مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.  امروزه بسته‌بندی‌ جعبه دارویی تکراری و مشابه موجب می‌شود که اشتباهات بسیاری رخ دهد.

دقت داشته باشید که جذابیت طراحی بسته‌بندی در صنایع مختلف مخاطب را ترغیب به خرید می‌کند و کیفیت محصول را افزایش می‌دهد.

جالب است بدانید که طراحی بسته‌بندی ماهیت یک محصول را مشخص می‌کند و موجب می‌شود یک برند هویت مخصوص به خود یابد و با دیگر رقبا متمایز شود.

در زمینه طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی، اصول مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی نیاز به رعایت اصول خاصی دارد تا این ابزارهای تبلیغی به بهترین شکل ممکن ارائه شوند. 

1. تعیین هدف:

در ابتدای فرآیند طراحی، باید هدف خود را برای طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی مشخص کنید. آیا هدف اصلی اطلاع‌رسانی در مورد دارو است یا ترویج محصول یا افزایش فروش؟ 

2. طراحی گرافیکی:

انتخاب رنگ‌ها، ترتیب صفحات، نوع قلم‌ها و تصاویر مورد استفاده بسیار مهم است. باید از تصاویر با کیفیت و ترتیب منطقی استفاده کرد. 

3. محتوا:

متن‌ها باید واضح و دقیق باشند و از زبان ساده و فهم‌پذیر استفاده شود. اطلاعات فنی را به شکل ساده توضیح دهید. 

4. تنظیم زمانی:

معمولاً مدت زمان مشاهده کاتالوگ و بروشور محدود است، بنابراین اطلاعات مهم باید در بخش‌های برجسته و قابل مشاهده قرار گیرند. 

5. انطباق با قوانین:

در طراحی دارویی، باید قوانین مربوط به تبلیغات دارویی را هم رعایت کنید. 

6. تست و اصلاح:

پس از طراحی اولیه، کاتالوگ و بروشور را دقیقاً بررسی کرده و اشکالات را برطرف کنید. 

7. تمرکز بر مزایا:

ویژگی‌ها و مزایای محصول باید به صورت مشخص و واضح بیان شوند. 

8. ایجاد تماس با مشتری:

شماره تماس یا ایمیل تماس با شرکت را در کاتالوگ و بروشور قرار دهید تا مخاطبان بتوانند پرسش‌ها یا نیازهای خود را ارتباط برقرار کنند. 

9. انتخاب جلد مناسب:

جلد کاتالوگ و بروشور نمایانگر محتوا و نوع کارتهای دارویی استفاده شده باید باشد. 

10. پیگیری:

پس از توزیع کاتالوگ و بروشور، پیگیری نتایج و بازخوردهای مشتریان می‌تواند به بهبود نسخه‌های آتی کمک کند."

این تغییرات به بهبود سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) متن شما کمک می‌کنند، زیرا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع به صورت متناوب و منظم در متن قرار گرفته‌اند.

چاپ بروشور دارویی و جعبه دارویی به چه منظور صورت می‌گیرد؟

همانطور که می‌دانید هنگام چاپ جعبه دارویی، بروشور دارویی نیز در جعبه قرار می‌گیرد. اطلاعات دارویی بر روی این بروشور بطور کامل درج می‌شود. به همین خاطر بروشور دارویی یک منبع اصلی و بسیار کارآمد جهت اطلاع از دارو و خدمات موردنظر به شمار می‌آید.

در بروشور دارویی یک دارو اطلاعات فراوانی نظیر؛ شرکت تولیدکننده، مواد تشکیل دهنده، روش مصرفی، عوارض جانبی و... درج می‌شود.

امروزه رعایت اصول بهداشتی و سلامت در مواد دارویی بسیار ضروری است. بسته‌بندی ‌و طراحی مناسب یک دارو موجب می‌شود که در برابر آسیب‌های احتمالی مقاوم باشد و موجب ترغیب مشتری به خرید شود.

 تفاوت بین بروشورهای لتی و فرمی در چیست؟

در دنیای امروزه، بازاریابی و تبلیغات آنلاین بسیار مهم شده‌اند و یکی از ابزارهای موثر در این زمینه بروشورها هستند. اما آیا شما می‌دانید که تفاوت بین بروشورهای لتی و فرمی چیست و چگونه می‌توانند بر تبلیغات شما تأثیر بگذارند؟ 

تفاوت در ظاهر

بروشورهای لتی یکی از انواع متداول بروشورها در بازاریابی هستند. این بروشورها اغلب از کاغذها و چاپ با کیفیت تهیه می‌شوند. ظاهری شکیل و حرفه‌ای دارند و اغلب از رنگ‌های جذاب و زنده برخوردارند. لت بودن این بروشورها نشان‌دهنده کیفیت و ارزش بالای محصول یا خدمات شماست. 

بروشورهای فرمی به سادگی شهرت دارند. این بروشورها معمولاً از کاغذهای معمولی تهیه می‌شوند و طراحی‌های ساده دارند. از رنگ‌های کم‌رنگ برخوردارند که باعث  می‌شود مخاطب به مطالب آنها با دقت توجه کنند. در این نوع بروشورها، مخاطب به راحتی می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده و درک کند.

تفاوت‌ها در طراحی و استفاده

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین بروشورهای لتی و فرمی در طراحی آنها است. در حالی که بروشورهای لتی از طراحی‌های پیچیده و جزئیات دقیق برخوردارند که نیازمند مراقبت و دقت در اجرا هستند.
بروشورهای لتی عمدتاً برای محصولات یا خدماتی مورد نیاز هستند که نیازمند توضیحات دقیق و جزئیات بیشتری هستند. از طرف دیگر، بروشورهای فرمی معمولاً برای تبلیغاتی استفاده می‌شوند که ارتباط مستقیم و سریع با مخاطبان را نیاز دارند.
با در نظر گرفتن نوع محصول یا خدمات شما و نیازهای مخاطبان، می‌توانید بین بروشورهای لتی و فرمی انتخاب کنید. هرکدام از این نوع بروشورها ویژگی‌ها و مزایا خاص خود را دارند که می‌تواند به ارتقاء تبلیغات شما کمک کند.

اصول اولیه هنگام طراحی بروشور دارویی

جهت طراحی بروشور دارویی اصول اولیه‌ای وجود دارد در ادامه به بررسی این اصول می‌پردازیم.

پیش از شروع کار هدف خود را بشناسید 

شما باید پیش از هر چیزی بدانید چرا به بروشور نیاز دارید و برای چه امری بروشور تهیه می‌کنید. همچنین باید گروه هدف خود را نیز بشناسید.

استفاده صحیح و محدود از فونت

دقت داشته باشید که برای تهیه یک بروشور دارویی نیاز به استفاده از فونت‌های مختلف و زیاد نیست. پیشنهاد ما به شما این است که حداکثر از سه فونت جهت عنوان، زیرعنوان و متن اصلی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که بروشورهایی که فونت آن‌ها ناآشنا است و هویت رسمی ندارند برای مخاطب چندان جذاب نیستند و وی نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار کند.

تعداد صفحات را مشخص کنید

پیش از آنکه شروع به نوشتن و طراحی بروشور دارویی خود کنید تعداد صفحات آن را مشخص کنید تا به این ترتیب در هنگام طراحی بر روی آن تسلط بیش‌تری داشته باشید. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که حتی کاغذ مورد استفاده را نیز بدانید.

خواننده را در اولویت قرار دهید 

برای طراحی بروشور خود در نظر داشته باشید که مخاطب شما بروشور دارویی موردنظر را در کجا می‌بیند؟ 

‌بطورکلی شما باید یک بروشور برای مخاطب نه برای خودتان طراحی کنید.

طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی
نمونه طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی

ساده طراحی کنید و بنویسید

خوب است بدانید که امروزه گاهی اوقات ایده‌های ساده بسیار جذاب و متفاوت هستند. پیشنهاد ما به شما این است که از تعداد بسیار زیاد عکس‌های کلیشه‌ای در بروشور خود استفاده نکنید و در یک کلمه یا جمله منظور خود را به مخاطب برسانید.

بارش فکری کنید

افراد مختلف را جمع کنید و از آن‌ها ایده‌هایشان را بپرسید و تمام ایده‌های مختلف را بشنوید و درنهایت با بررسی تک تک آن‌ها و جوانبشان به جمع‌بندی برسید.

متناسب طراحی کنید 

پیش از هر چیزی حواستان باشد که برای چه موسسه و انجمنی طراحی انجام می‌دهید و فراموش نکنید که بروشور شما نباید همیشه طراحی لوکس داشته باشد. برای نمونه بروشورهای خیریه باید یک طراحی مناسب داشته باشند و برای تهیه آن‌ها هزینه چندانی صرف نشود اما در سمت دیگر یک کمپانی بزرگ باید بروشورهای لوکس و گران‌قیمت داشته باشد.

از تصاویر خوب استفاده کنید

در شرایط و زمان‌های مختلف از هرچیزی عکس بگیرید تا به این ترتیب یک بانک تصویری خوب و کامل داشته باشید و در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

نکات ضروری هنگام طراحی بروشور

اگر برای تهیه بروشور خود هزینه اندکی درنظر گرفته‌اید، تهیه بروشور مناسب دشوار و تقریباً غیرممکن است. پیشنهاد ما به شما این است که برخی از مراحل تهیه و طراحی بروشور را خودتان انجام دهید تا به این ترتیب هزینه‌های کمتری متحمل شوید.

متن آگهی بروشور را خودتان بنویسید 

امروزه نویسندگان آگهی و بروشورهای دارویی برای نوشتن متن بروشور موردنظر از شما هزینه بسیاری دریافت می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است که متن بروشور را خودتان بنویسید تا به این ترتیب مقداری از بودجه درنظر گرفته شده را ذخیره کنید.

نوشتن متن بروشور مار چندان دشواری نیست و تنها کافی است که در رابطه با مزایا و منابع محصولات و خدمات موردنظر به بهترین شکل ممکن صحبت کنید. لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت‌های اینترنتی مختلف و سایت‌های راهنما بطور کاملا رایگان به تعداد بسیاری از بروشورهای مطرح دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از آن‌ها بهره گیرید.

طراحی بروشور را خودتان انجام دهید

جالب است بدانید که طراحی بروشور نسبت به نوشتن متن آن بسیار ساده‌تر است و برای این امر تنها کافی است که بروشورهای مختلف که در سایت‌ها وجوددارند را بررسی کنید. دقت داشته باشید که صفحه اول بروشور شما باید بسیار جذاب و ترغیب‌کننده باشد.

بصورت عمده‌ای بروشور سفارش دهید 

بدون شک می‌دانید که با سفارش عمده بروشور در هزینه‌های خود تا حد بسیاری صرفه‌جویی خواهید کرد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، امروزه استفاده از بروشور و کاتالوگ دارویی یکی از روش‌های اصلی و محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی محصول موردنظر است. در طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی باید دقت زیادی به کار ببرید، زیرا تنها چند ثانیه برای راضی‌کردن مشتریان به ورق‌زدن و برداشتن بروشور خود دارید.

پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام طراحی بروشور، از ایده‌های اولیه و دومی خود چشم‌پوشی نکنید، زیرا این ایده‌ها یونیک نیستند و احتمالاً به ذهن دیگران نیز رسیده‌اند.

فراموش نکنید که بروشور شما یک کتاب داستان نیست و باید در آن اطلاعات ضروری را بطور خلاصه و مفهوم ذکر کنید. بهینه‌سازی محتوا و طراحی کاتالوگ و بروشور دارویی شما اهمیت دارد تا به مخاطبان برسانید که داروی شما چگونه می‌تواند به آنها کمک کند.

 

واحد تحقیق و توسعه مجتمع چاپ و بسته بندی کیان مهر